srdce 2.gif

Dobrou pohodu na webu VYCHYTÁVKY NA BOLÍSTKY.

Pár rad pro zdraví a elán.
Pár rad pro zdraví a elán.
girl čtyřlístková.png
babky u tyče.jpg

Pár tipů na bolístky z mé sbírky, človíčci, snad jsou zajímavé a užitečné. Najdete vychytávku pro tu svou?

Menu-Obsah rubrik

ikona babizdeni.jpg
na zdraví.jpg
záhlaví super bolístky.jpg
leky2.jpg
10644428_635830099870854_7010630633856667104_n.jpg
bylinky.jpg
u lekare.jpg
bol-dobré ráno text.jpg
c910db2cadeb7dd44121f01e6d7b155d_L.jpg
girl čtyřlístková.png

Život je největší zloděj. Nejdřív Ti ukradne mládí, potom krásu, dále zdraví
a nakonec uteče od Tebe on sám.

Ale než uteče, tak si ho musíme užít.
S chutí do toho !

Bezva tvůj každý den. 

 
 
 
 
 
 
 
oddělovač lila květy super.png

Potraviny,které chrání mozek

káva super20.jpg

Potraviny, které chrání mozek

Překvapivé potraviny, které chrání mozek : čokoláda a litry kafe

 

Vhodně zvolená strava hraje v lidském životě zásadní úlohu. Může zabránit srdečním onemocněním, vysokému krevnímu tlaku i rakovině. Konzumací určitých potravin však můžete zlepšit i mozkovou činnost a předejít vzniku Alzheimerovy choroby. 

 

Ačkoli v současné době stále nemáme lék, který by dokázal vyléčit Alzheimerovu nemoc nebo demenci, existují potraviny, které v celkovém zdraví naší mysli hrají pozitivní roli.

Alzheimerova asociace mezi ně řadí stravu, která snižuje riziko srdečních onemocnění a cukrovky, podporuje dobrý průtok krve do mozku a neobsahuje příliš tuku a cholesterolu.

Seznamte se s deseti potravinami, které udrží mysl svěží.

Jablka

Důvod, proč schrupnout tolik doporučované jedno jablko denně? Jablka obsahují rostlinný antioxidant flavonoid kvercetin, který udržuje zdravé duševní pochody tím, že ochraňuje mozkové buňky.

Podle vědců z Cornellské univerzity kvercetin chrání mozkové buňky před útoky volných radikálů, které mohou poškodit vnější obal složený z jemných neuronů. To může následně vést ke kognitivnímu poklesu.

Pro dostatečný příjem této přírodní substance konzumujte jablka i se slupkou.

Skořice

Beta-amyloidové plaky, někdy také nazývané senilní plaky, jsou jedním z hlavních znaků Alzheimerovy nemoci. Dalším znakem jsou neurofibrilární klubka obsahující hyperfosforylový protein tau.

Dosud probíhající výzkum z Kalifornské univerzity v Santa Barbaře zatím odhalil, že dvě složky ve skořici - proantocyanidin a cinnamaldehyd - mohou zničit tyto nebezpečné tau proteiny. I když výzkum ještě není dokončen, určitě nemůže být na škodu posypat si skořicí, která je rovněž významným antioxidantem, jogurt nebo ovesnou kaši.

Čokoláda

Jistě už jste slyšeli o pozitivních účincích čokolády na zdraví. Mezi klady patří snížení krevního tlaku, rizika srdečních onemocnění i odvrácení deprese. Čokoláda však také podle vědců dokáže udržet vaši mysl zdravou a bystrou a snižuje riziko vzniku demence.

Studie z roku 2009 zjistila, že pouhých 10 gramů kvalitní hořké čokolády denně pomáhá chránit před ztrátou paměti způsobenou věkem. Lékařští experti dávají tento jev do souvislosti s obsahem polyfenolů v kakau, které podporují průtok krve do mozku.

Špenát

Tato listová zelenina je plná živin, které vás mohou ochránit před demencí. Jsou to především foláty, vitamín E a vitamín K. Jen půl šálku vařeného špenátu obsahuje třetinu doporučené denní dávky folátu a pětkrát vyšší množství vitamínu K, než denně potřebujete.

Neurologická studie z roku 2006 odhalila, že pouhé tři porce listové zeleniny nebo zeleniny sytých barev denně může pomoci snížit riziko kognitivního poklesu až o 40 procent. Vitamíny E a K jsou rozpustné v tucích, proto si špenát nezapomeňte pokapat třeba olivovým olejem.

Káva

Kafaři mají další důvod, proč neskoncovat se svým zlozvykem. Nedávná finská studie, které se zúčastnilo 1 400 dlouhodobých pijáků kávy, odhalila, že lidé, kteří pijí tři až pět šálků denně, ve svých čtyřiceti až padesáti letech snižují své šance na vyvinutí Alzheimerovy choroby až o 65% v porovnání s těmi, kdo pijí méně než dva šálky.

Vědci věří, že za ochrannými účinky kávy stojí kofein a velké množství antioxidantů, které káva obsahuje.

Extra panenský olivový olej

ADDL (B-derived diffusible ligands) jsou neurotoxiny, neboli mozkové jedy, které se podílejí na ztrátě paměti a přispívají ke vzniku Alzheimerovy choroby. Tyto molekuly ničí neurony v hipokampu (paměťové centrum mozku) a člověku pak přestává sloužit paměť.

Podle studie expertů z Monellské a Severozápadní univerzity ve Spojených státech může extra panenský olivový olej bojovat proti ADDL. Tento olej obsahuje přirozeně se vyskytující složku zvanou oleocanthal, která by v budoucnu mohla být používána v lécích proti Alzheimerově chorobě.

Ostružiny

Jak stárneme, je pro nás čím dál těžší učit se nové věci, jako je třeba nový tanec nebo cizí jazyk. Mozkové buňky podléhají zánětům a přestávají pracovat tak, jak by měly. Ostružiny však mohou jejich práci podpořit, neboť obsahují antioxidanty známé jako polyfenoly, které ničí záněty a podporují komunikaci mezi neurony.

Podle studie Tuftské univerzity z roku 2009 tak ostružiny mohou zlepšovat naši schopnost vstřebávat nové informace.

Kari

Voňavé kari koření obsahuje složku příbuznou zázvoru, která se nazývá turmerik. Tato látka je zvláště bohatá na kurkumin, který podle expertů z Centra pro výzkum Alzheimerovy nemoci z Kalifornské univerzity v Los Angeles dokáže zabránit vzniku Alzheimerovy choroby a to hned několika způsoby.

Nejen že blokuje tvorbu beta amyloidových plaků, ale také bojuje se záněty. Dokáže rovněž snižovat hladiny cholesterolu, který ucpává artérie, čímž se snižuje tok krve do mozku.

Šťáva z hroznového vína

Vědci zabývající se Alzheimerovou chorobou často říkají, že co je dobré pro srdce, je dobré i pro mozek. Nové výzkumy opravdu dokazují, že ty samé polyfenoly obsažené v červeném víně a šťávě z hroznového vína mohou podporovat zdravé srdce, ale rovněž mohou pomáhat při udržení zdravé mysli.

Vědci z lékařské fakulty na univerzitě v Cincinnati podávali po dobu tří měsíců dvanácti starším lidem s klesající pamětí denní dávku hroznového džusu nebo placebo nápoj. Poté zjistili, že se dobrovolníkům, kteří pili hroznový džus, značně zlepšila jejich prostorová paměť a verbální učební dovednosti.

Lékaři věří, že stejně jako u ostružin, i polyfenoly z hroznového džusu zlepšují komunikaci mezi mozkovými buňkami.

Losos

Další potravina, která dokáže ochránit nejen vaše srdce, ale i šedou hmotu mozkovou. Losos je významným zdrojem DHA, která patří mezi převládající omega - 3 mastné kyseliny v mozku. Lékařští experti věří, že DHA dokáže chránit před Alzheimerovou chorobou.

Losos je navíc přírodním zdrojem těžko dostupného vitamínu D, který podle vědců rovněž může bojovat proti kognitivnímu poklesu. Letošní studie publikovaná v Archives of Internal Medicine odhalila, že starší lidé, kterým chybí vitamín D, mají o 40% vyšší pravděpodobnost, že budou trpět ztrátou paměti způsobenou věkem.

 

 

Vítej v NK
Vítej v NK
Ikonka k výměně
ikona%20bol2[1].jpg
Přírodní rady našich babiček, zajímavé články na téma zdraví, svoboda, tvoření, recepty a vše pro pohlazení duše… ♥
4lístky.gif
Vše o nohách vážně i nevážně
Ikona dalšího webu ve webgardenu
Ikona dalšího webu ve webgardenu
smích děda1.jpg
girl čtyřlístková.png
Mé diskuze na dámě
pokus ikona pc notebook.jpg
Kamarádi
Evina H.
Evina H.
daisy ikona.jpg
Image and video hosting by TinyPic
hosting obrázků img24.eu
 
honza pohodovka3.jpg
Spřátelené blogerky
78359741326627011973_thumb[1].jpg
Marcely blog.gif
johanka68
 
 

 
betka100r./blog.cz
oba old.jpg
mudr1.png
old a lod.jpg
old2.jpg
babizdeni.jpg
girl čtyřlístková.png
                        

Přeji radost, smích, lásku a něhu, pytel peněz, zásobu zdraví, ať tě každý den i mé tipy moc baví.


 
               

KRÁSNÉ DNY

KRÁSNÉ DNY

Vychytávky na bolístky, našli jste ty své?

Stránky webu v prohlížeči Mozilla Firefox byly založeny 21. ledna 2013  a jsou pro vás průběžně aktualizovány.

 

 

 

den24

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one