srdce 2.gif

Dobrou pohodu na webu VYCHYTÁVKY NA BOLÍSTKY.

Pár rad pro zdraví a elán.
Pár rad pro zdraví a elán.
girl čtyřlístková.png
babky u tyče.jpg

Pár tipů na bolístky z mé sbírky, človíčci, snad jsou zajímavé a užitečné. Najdete vychytávku pro tu svou?

Menu-Obsah rubrik

ikona babizdeni.jpg
na zdraví.jpg
záhlaví super bolístky.jpg
leky2.jpg
10644428_635830099870854_7010630633856667104_n.jpg
bylinky.jpg
u lekare.jpg
bol-dobré ráno text.jpg
c910db2cadeb7dd44121f01e6d7b155d_L.jpg
girl čtyřlístková.png

Život je největší zloděj. Nejdřív Ti ukradne mládí, potom krásu, dále zdraví
a nakonec uteče od Tebe on sám.

Ale než uteče, tak si ho musíme užít.
S chutí do toho !

Bezva tvůj každý den. 

 
 
 
 
 
 
 
oddělovač lila květy super.png

Pohyb a psychika

Na jaře se všechno probouzí k novému životu.Slunce,světlo povzbuzují látkovou výměnu ,ale často za nimi pokulhává krevní oběh.Organismus reaguje na kolísání teplot-cévy se rozšiřují,smršťují,což pro tělo představuje určitý stres-jarní unava je tady.Poruchy koncentrace,bolesti hlavy i větší náchylnost k infekcím-jaro je tady.

Co pomůže ?

Hodně pohybu venku-načerpat kyslík.Rozproudíme krevní oběh,odbouráme stresové hormony-budeme lépe spát.

Nastal čas na to organismus připravit-obnovují se nové buňky a tuto přirozenou obměnu můžeme podpořit-DETOXIKACÍ.

Není to žádná věda-větší přísun tekutin,detoxikační dny v podobě jednodenních zeleninových ,ovocných nebo odvodňovacích dní.A kdo má odvahu-půst.

Jak zahnat jarní únavu ?

+ alespoň hodina na čerstvém vzduchu-rozproudí krevní oběh a zvyšuje tvorbu vitaminu D.

+ střídavá sprcha

+ pro osvěžení přes den- omývat předloktí studenou vodou-15-25 sekund nechte téci na předloktí studenou vodu a nechte oschnout

+ vydatně zívejte-rychle zásobíte mozek kyslíkem

                                        

 

Pro prokrvení nohou-

*snažte se občas doma chodit po špičkách

*na vycházce občas zatínejte pěsti

*při dlouhém stání- v obchodě,při žehlení-se občas zhoupněte na špičkách

*při četbě nebo dívání se na televizi-položte nohy na vyvýšené místo

 

Pro stabilní tlak krve- pro nízký tlak

* jíst méně a častěji

*choďte po špičkách,napněte paže a dělejte kruhy,pumpujte předloktím směrem k tělu.

*před sprchováním - masáž ručníkem-začněte na nohách a pokračujte směrem vzhůru.

 

Bolesti hlavy:

*masáž obličeje

*lehce vetřít mátový olej do spánků nebo do týlu

*koupele paží v teplé vodě

*napínání svalů v obličeji

jetel.jpg
old sport1 bravo.jpg

Zdravé švestky

 


 

Význam pro zdraví

Svým působením pročišťují organismus, zbavují ho toxických odpadů a kyseliny močové, což je zvláště důležité při léčbě dny a revmatismu. Kyselina čerstvých švestek povzbuzuje chuť k jídlu a prospívá tvorbě trávicích šťáv.

 

Význam při hubnutí

Vzhledem ke své nízke energetické hodnotě, jsou ideálním ovocem při redukčních dietách.

Rada pro zavařování

Při zavařování švestek je propícháme párátkem, aby nepopraskaly.

Zajímavost

Švestku opěvuje už i Vergilius a Římané si tuto vybranou pochoutku nechali dovážet až z Damašku. V hrobkách slavných Egypťanů se našly švestky jako zásoby jídla, aby mrtvý na druhém světě nehladověl.

Banány pro zdraví

Pro dobrou kondici bychom měli denně sníst alespoň jeden banán.Žádný jiný druh ovoce si nezískal tolik příznivců jako právě banány: Každý z nás jich ročně sní kolem 15 kg.Jejich měkká, dužina chutná nejenom dětem­,ale také dospělým. Banány jsou ideální jako lehké, ale syté občerst­vení na cesty, nebo vydatná svačin­ka kromě toho jsou plné vitaminů,které nás udržují zdravé a fit.Minerály posiluji srdce, svaly a nervy plody zásobují naše tělo spe­ciální porcí draslíku - minerálu, který je nezbytný pro svaly a nervy a který nás chrání před po­ruchami srdečního rytmu. Lidem se slabým srdcem proto lékaři čas­to doporučují den­ně sníst alespoň je­den banán, který sám pokryje jednu čtvrtinu naší denní po­třeba draslíku. Kromě něj se v banánu nachází ještě protistresový minerál hořčík a poměrně vysoká dávka vita­mínu B oba jsou velice dobré pro silné nervy a čistou hlavu. Ve stresových situacích, kdy musíme podávat vysoký výkon, jsou právě ba­nány tou ideální svačinou! Zralé banány jsou pro tělo velice dob­ře stravitelné a jako vedlejší účinek neutralizují žaludeční kyseliny. Dí­ky tomu jsou vhodné pro lidi, které trápí lehké žaludeční bolesti. Při akutních potížích snězte v průběhu dne dva nebo tři banány, nejlépe rozmačkané a smíchané s trochou vody nebo mléka. Žlutá je barvou štěstí Máte zrovna splín? Tak snězte špet­ku dobré nálady a dopřejte si ba­nán. V banánu se ukrývá hormon serotonin, který nás probírá a vzbu­zuje obrovské pocity štěstí. Banány nadlouho nasytí a přitom se po nich netloustne. V čem je to ta­jemství? Banány nemají žádný tuk a jeden plod má asi 110 kalorií, ale zato obsahuje spoustu hodnotných sacharidů a pektin. Pektin je rostlin­ná látka, která ve spojení s vodou v žaludku hodně bobtná. Když odpo­lední kousek koláče nebo čokolády nahradíte banánem - ušetříte tím tak něco kolem 300 kalorií!

Jak banány skladovat? Nechte je rychle dozrát: Zelené ba­nány nechte dozrát v papírovém sáč­ku při pokojové teplotě. Ještě rych­leji to půjde, když k nim dáte jablko. Když ba­nány uložíte do ledničky, zvenčí sice zčernají, ale uvnitř zůstanou stále tak pevné a úžasně aromatické.

Proč je banán křivý?Plody rostou zpočátku jen dolů. Aby získaly více slunce natáčí se později ven a nahoru a tak se zakřivují .

Banány jezte jen zralé. Ve zralém stavu obsahuji asi 75% vody, zatím co obsah cukru činí 22%. Cukr je plně vytvořen pouze právě u zralých plodů. Jsou bohaté na draslík, sodík a hořčík.


 

 

 

brain-951847_960_720

Lidský mozek je jedním z největších orgánů v těle a zároveň řídícím centrem. Je v něm uloženo velké množství informací a má v sobě nekonečný seznam povinností. Proto bychom se k němu měli chovat s úctou. Pojďme si připomenout některé nebezpečné návyky, které by mohly náš mozek poškodit.

 

Bez snídaně

Všichni víme, že snídaně je jedním z nejdůležitějších jídel dne. Již nesčetněkrát bylo napsáno i řečeno, co bychom měli snídat. Nebudeme-li snídat, budeme mít nižší hladinu cukru v krvi. Odborníci tvrdí, že po dlouhé noci bez jídla může docházet k nedostatečnému přívodu živin do mozku. Pokud se to opakuje během života častěji, může dojít k degeneraci mozkových buněk.

Přejídání

Cítíme se trochu provinile mluvit o tomto tématu. V současné době je velké množství lidí, kteří přibývají na váze nebo se cítí „nafouklí“. Všechny tyto problémy způsobuje přejídání. Kromě toho přejídání může způsobovat kornatění tepen v mozku a díky tomu dochází k poklesu mentální energie.

Kouření

Kouření je pro naše zdraví velmi škodlivé, ale to všichni víme. Jedním z nejděsivějších účinků je, kromě větší pravděpodobnosti rakoviny plic, podezření, že je příčinou Alzheimerovy choroby a některých onemocnění souvisejících s demencí.

Vysoká spotřeba cukru

Cukr se ukrývá téměř ve všech potravinách, které jíme. Jeho vysoká spotřeba narušuje schopnost těla vstřebávat bílkoviny a živiny, což by mohlo způsobovat podvýživu a problémy související s vývojem mozku.

 

Znečišťování ovzduší

Mozek potřebuje pro své fungování velké množství kyslíku a neustálé vdechování znečištěného vzduchu jeho přísun snižuje. Zamysleme se tedy nad tímto problémem, nebo chcete v budoucnu chodit s maskou na ústech?

Nedostatek spánku

Podle odborníku dlouhodobý nedostatek spánku urychluje smrt mozkových buněk. Spánek dává našemu mozku šanci na odpočinek a regeneraci po dlouhodobém a vyčerpávajícím dni. Spánek by proto měl být pro nás jednou z priorit.

Odpočinek při nemoci

Žijeme v moderní a rychlé době a někteří jsou poháněni odhodláním dosáhnout úspěchu za každou cenu, že dokonce odmítají odpočinek, když onemocní. Skutečnou pravdou však je, že pokud naše tělo vykazuje známky nemoci, ukazuje nám tím, že je potřeba zpomalit a přehodnotit současný způsob života. Pokud ale budeme v práci pokračovat dále, můžeme způsobit snížení činnosti či dokonce poškození mozku.

Nové myšlenky a podněty

Nebudeme-li používat mozek pro nové podněty a myšlenky, bude se zmenšovat. Myšlení je mocný nástroj, ale v průběhu života je potřeba stále vytvářet nové mozkové dráhy a dávat mozku nové podněty. Neuroplasticita mozku nám zaručuje, že nebude stále stejný. Buď budeme vytvářet nové spoje a vylepšovat své myšlení, nebo se náš mozek bude přizpůsobovat naší nečinnosti a nedostatečnému úsilí myslet a začne se zmenšovat.

Komunikace s ostatními

Jestliže budeme mluvit s dalšími lidmi, náš mozek se bude rozvíjet a posilovat. Budeme-li komunikaci odmítat, postupně začne ochabovat a zakrňovat.

 

dobré ránko.jpg

Potraviny, které chrání mozek

Překvapivé potraviny, které chrání mozek : čokoláda a litry kafe

 

Vhodně zvolená strava hraje v lidském životě zásadní úlohu. Může zabránit srdečním onemocněním, vysokému krevnímu tlaku i rakovině. Konzumací určitých potravin však můžete zlepšit i mozkovou činnost a předejít vzniku Alzheimerovy choroby. 

 

Ačkoli v současné době stále nemáme lék, který by dokázal vyléčit Alzheimerovu nemoc nebo demenci, existují potraviny, které v celkovém zdraví naší mysli hrají pozitivní roli.

Alzheimerova asociace mezi ně řadí stravu, která snižuje riziko srdečních onemocnění a cukrovky, podporuje dobrý průtok krve do mozku a neobsahuje příliš tuku a cholesterolu.

Seznamte se s deseti potravinami, které udrží mysl svěží.

Jablka

Důvod, proč schrupnout tolik doporučované jedno jablko denně? Jablka obsahují rostlinný antioxidant flavonoid kvercetin, který udržuje zdravé duševní pochody tím, že ochraňuje mozkové buňky.

Podle vědců z Cornellské univerzity kvercetin chrání mozkové buňky před útoky volných radikálů, které mohou poškodit vnější obal složený z jemných neuronů. To může následně vést ke kognitivnímu poklesu.

Pro dostatečný příjem této přírodní substance konzumujte jablka i se slupkou.

Skořice

Beta-amyloidové plaky, někdy také nazývané senilní plaky, jsou jedním z hlavních znaků Alzheimerovy nemoci. Dalším znakem jsou neurofibrilární klubka obsahující hyperfosforylový protein tau.

Dosud probíhající výzkum z Kalifornské univerzity v Santa Barbaře zatím odhalil, že dvě složky ve skořici - proantocyanidin a cinnamaldehyd - mohou zničit tyto nebezpečné tau proteiny. I když výzkum ještě není dokončen, určitě nemůže být na škodu posypat si skořicí, která je rovněž významným antioxidantem, jogurt nebo ovesnou kaši.

Čokoláda

Jistě už jste slyšeli o pozitivních účincích čokolády na zdraví. Mezi klady patří snížení krevního tlaku, rizika srdečních onemocnění i odvrácení deprese. Čokoláda však také podle vědců dokáže udržet vaši mysl zdravou a bystrou a snižuje riziko vzniku demence.

Studie z roku 2009 zjistila, že pouhých 10 gramů kvalitní hořké čokolády denně pomáhá chránit před ztrátou paměti způsobenou věkem. Lékařští experti dávají tento jev do souvislosti s obsahem polyfenolů v kakau, které podporují průtok krve do mozku.

Špenát

Tato listová zelenina je plná živin, které vás mohou ochránit před demencí. Jsou to především foláty, vitamín E a vitamín K. Jen půl šálku vařeného špenátu obsahuje třetinu doporučené denní dávky folátu a pětkrát vyšší množství vitamínu K, než denně potřebujete.

Neurologická studie z roku 2006 odhalila, že pouhé tři porce listové zeleniny nebo zeleniny sytých barev denně může pomoci snížit riziko kognitivního poklesu až o 40 procent. Vitamíny E a K jsou rozpustné v tucích, proto si špenát nezapomeňte pokapat třeba olivovým olejem.

Káva

Kafaři mají další důvod, proč neskoncovat se svým zlozvykem. Nedávná finská studie, které se zúčastnilo 1 400 dlouhodobých pijáků kávy, odhalila, že lidé, kteří pijí tři až pět šálků denně, ve svých čtyřiceti až padesáti letech snižují své šance na vyvinutí Alzheimerovy choroby až o 65% v porovnání s těmi, kdo pijí méně než dva šálky.

Vědci věří, že za ochrannými účinky kávy stojí kofein a velké množství antioxidantů, které káva obsahuje.

Extra panenský olivový olej

ADDL (B-derived diffusible ligands) jsou neurotoxiny, neboli mozkové jedy, které se podílejí na ztrátě paměti a přispívají ke vzniku Alzheimerovy choroby. Tyto molekuly ničí neurony v hipokampu (paměťové centrum mozku) a člověku pak přestává sloužit paměť.

Podle studie expertů z Monellské a Severozápadní univerzity ve Spojených státech může extra panenský olivový olej bojovat proti ADDL. Tento olej obsahuje přirozeně se vyskytující složku zvanou oleocanthal, která by v budoucnu mohla být používána v lécích proti Alzheimerově chorobě.

Ostružiny

Jak stárneme, je pro nás čím dál těžší učit se nové věci, jako je třeba nový tanec nebo cizí jazyk. Mozkové buňky podléhají zánětům a přestávají pracovat tak, jak by měly. Ostružiny však mohou jejich práci podpořit, neboť obsahují antioxidanty známé jako polyfenoly, které ničí záněty a podporují komunikaci mezi neurony.

Podle studie Tuftské univerzity z roku 2009 tak ostružiny mohou zlepšovat naši schopnost vstřebávat nové informace.

Kari

Voňavé kari koření obsahuje složku příbuznou zázvoru, která se nazývá turmerik. Tato látka je zvláště bohatá na kurkumin, který podle expertů z Centra pro výzkum Alzheimerovy nemoci z Kalifornské univerzity v Los Angeles dokáže zabránit vzniku Alzheimerovy choroby a to hned několika způsoby.

Nejen že blokuje tvorbu beta amyloidových plaků, ale také bojuje se záněty. Dokáže rovněž snižovat hladiny cholesterolu, který ucpává artérie, čímž se snižuje tok krve do mozku.

Šťáva z hroznového vína

Vědci zabývající se Alzheimerovou chorobou často říkají, že co je dobré pro srdce, je dobré i pro mozek. Nové výzkumy opravdu dokazují, že ty samé polyfenoly obsažené v červeném víně a šťávě z hroznového vína mohou podporovat zdravé srdce, ale rovněž mohou pomáhat při udržení zdravé mysli.

Vědci z lékařské fakulty na univerzitě v Cincinnati podávali po dobu tří měsíců dvanácti starším lidem s klesající pamětí denní dávku hroznového džusu nebo placebo nápoj. Poté zjistili, že se dobrovolníkům, kteří pili hroznový džus, značně zlepšila jejich prostorová paměť a verbální učební dovednosti.

Lékaři věří, že stejně jako u ostružin, i polyfenoly z hroznového džusu zlepšují komunikaci mezi mozkovými buňkami.

Losos

Další potravina, která dokáže ochránit nejen vaše srdce, ale i šedou hmotu mozkovou. Losos je významným zdrojem DHA, která patří mezi převládající omega - 3 mastné kyseliny v mozku. Lékařští experti věří, že DHA dokáže chránit před Alzheimerovou chorobou.

Losos je navíc přírodním zdrojem těžko dostupného vitamínu D, který podle vědců rovněž může bojovat proti kognitivnímu poklesu. Letošní studie publikovaná v Archives of Internal Medicine odhalila, že starší lidé, kterým chybí vitamín D, mají o 40% vyšší pravděpodobnost, že budou trpět ztrátou paměti způsobenou věkem.

 

káva super20.jpg
Vítej v NK
Vítej v NK
Ikonka k výměně
ikona%20bol2[1].jpg
Přírodní rady našich babiček, zajímavé články na téma zdraví, svoboda, tvoření, recepty a vše pro pohlazení duše… ♥
4lístky.gif
Vše o nohách vážně i nevážně
Ikona dalšího webu ve webgardenu
Ikona dalšího webu ve webgardenu
smích děda1.jpg
girl čtyřlístková.png
Mé diskuze na dámě
pokus ikona pc notebook.jpg
Kamarádi
Evina H.
Evina H.
daisy ikona.jpg
Image and video hosting by TinyPic
hosting obrázků img24.eu
 
honza pohodovka3.jpg
Spřátelené blogerky
78359741326627011973_thumb[1].jpg
Marcely blog.gif
johanka68
 
 

 
betka100r./blog.cz
oba old.jpg
mudr1.png
old a lod.jpg
old2.jpg
babizdeni.jpg
girl čtyřlístková.png
                        

Přeji radost, smích, lásku a něhu, pytel peněz, zásobu zdraví, ať tě každý den i mé tipy moc baví.


 
               

KRÁSNÉ DNY

KRÁSNÉ DNY

Vychytávky na bolístky, našli jste ty své?

Stránky webu v prohlížeči Mozilla Firefox byly založeny 21. ledna 2013  a jsou pro vás průběžně aktualizovány.

 

 

 

den24

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one