girl zimní.gif

Dobrou pohodu na webu o zdraví a elánu:  

 

VYCHYTÁVKY NA BOLÍSTKY

diabetews a zp.jpeg

 

♥  Pár tipů na bolístky z mé sbírky, človíčci, snad jsou zajímavé a užitečné. Najdete vychytávku pro tu svou? .

girl zimní.gif
vva5.gif

Vánoční zásady pro diabetiky

 

Jak zvládnout vánoční jídelníček bez obav z následků a přitom si svátky užít?

1. Jídlem si neubližujte

  • Nepřejídejte se. Vychutnejte si svou porci a u jídla nespěchejte. Požitek z jídla neroste s jeho množstvím.
  • Nemějte vánoční dobroty stále na očích, čím větší překážku k dosažení cukroví musíte překonat (cukroví ve sklepě), tím méně ho sníte.
  • Pozor na návštěvy, nemusíte sníst vše, co vám bude nabídnuto, naučte se asertivně odmítat.

2. Posviťte si na tuky

  • Místo máslových krémů používejte krémy pudinkové, tvarohové, využívejte želatinu nebo nízkotučné krémy či rostlinné tuky.
  • Uberte z receptu část tuku (třetinu) a nahraďte ho mlékem, jogurtem či kefírem.
  • Plechy nevymazávejte, využijte pečící folie.
  • Polevu na cukroví si připravte sami z kvalitní čokolády s vyšším obsahem kakaa. Při nákupu čokolády hledejte název „čokoláda“ na obale, dejte si pozor na méně kvalitní náhražky čokolády, ve kterých je část kakaového másla nahrazena palmovým nebo kokosovým tukem s obsahem méně vhodných nasycených mastných kyselin.
  • Smaženého kapra či řízek zbavte tuku osušením do ubrousku nebo krátkým ponořením do vroucí vody.
  • Na smažení použijte řepkový olej, který je tepelně stabilnější než častěji používaný olej slunečnicový.

3. Přátelské cukry

  • Bílou mouku lze nahradit zcela nebo částečně moukou celozrnnou, která má 2× více vlákniny a podstatně více minerálních látek (zinek, železo, vápník) i vitaminů (B1, B2).
  • Při pečení cukroví se snažte méně sladit, místo cukru můžete částečně využít ovoce, nebo alespoň nekalorické sladidlo, čímž radikálně snížíte množství kalorií. Vhodné pro tepelnou úpravu a svou chutí velmi blízké cukru je též sladidlo sukralóza. Další alternativou je poslední dobou stále oblíbenější přírodní forma slazení – rostlina stévie.
  • Namísto sladkých a často tučných kousků cukroví jezte čerstvé ovoce.
  • Vyhýbejte se alkoholu, zejména tvrdému. Namísto něj si dopřejte sklenku kvalitního vína nebo piva.
  • Vyberte si jen pár nejoblíbenějších druhů cukroví a upečte jen přiměřené množství, dojídání cukroví ještě měsíc po vánocích už bude jen z povinnosti a nikdo to neocení.
  • Tvarujte o něco menší kousky než v loňském roce (menší kuličky, rohlíčky apod.).

4. Odlehčujte, ale nehladovte

  • Jezte pravidelně 5× denně, zařazujte i malé svačinky.
  • Nezapomínejte na dostatek bílkovin, které pomáhají umocnit pocit nasycení a snižují glykemický index potravin. Tím předejdete rozkolísání hladiny krevního cukru a neovladatelným chutím na sladké.
  • Nezanedbávejte pitný režim. Během dne byste měli vypít alespoň 7 sklenic nekalorických tekutin.
  • Zaměstnejte ruce. Při sledování televize pleťte, vyšívejte, ale nejezte. Případně mějte po ruce dostatek zeleniny. Uzobávání zeleniny mezi jídly není na škodu, nevyhládnete a sníte méně nevhodných potravin.
  • Namísto majonézového salátu si udělejte lehčí verzi s dostatkem zeleniny, namísto klasické majonézy můžete použít majonézu light a bílý jogurt.
  • Chlebíčky s tvrdým salámem nahraďte chlebíčkem šunkovým, místo bramborového salátu použijte tvarohovou pomazánku, namísto tvrdých, tučných sýrů použijte vejce a zeleninu.

5. Začleňte pohyb do sváteční pohody

  • Pravidelný pohyb zlepšuje náladu, pomáhá zvládat chutě a udržuje váš krevní cukr v rozumných hodnotách.
  • Namísto jídla jděte ven. Procházka se svými bližními vám dá víc než tác chlebíčků a ještě uděláte něco pro své zdraví.
  • Pohyb by vás měl bavit. Nazujte si po letech brusle a jděte se bavit s dětmi či vnoučaty na kluziště nebo uspořádejte pěší pátrání po nejhezčím betlému.
  • Pokud víte, že jíte přes míru, přidejte na pohybu.

6. Neztraťte nad sebou kontrolu

  • Pravidelně si měřte hladinu krevního cukru.
  • Pokud budete mít hladinu krevního cukru rozkolísanou, zaznamenávejte si hodnoty do sešitu a konzultujte pak zápis s diabetologem.
  • Měřte si pravidelně i krevní tlak a sledujte příjem soli.

Diabetik by ani během vánočních svátků neměl ztrácet ze zřetele svou nemoc a naopak by jí měl uzpůsobit jídelníček a pohybovou aktivitu. Pár dnů přejídání nestojí za závažné zdravotní komplikace způsobené nejen vysokými hladinami krevního cukru, ale i vzestupem hmotnosti, který je pro diabetika víc než nežádoucí.

7 známek toho, že jíte příliš mnoho cukru

 

Cukr je jednou z nejvíce návykových látek, kterou všichni spotřebováváme ve velkém množství. Vyhněte se cukru, jak jen je to možné. Nachází se totiž ve všech potravinách, kterí jíme, včetně čerstvého ovoce. Cukr může vážně poškodit vaše zdraví. Většina lidí neví, že je jejich zdravotní stav v nebezpečí. Z toho důvodu vám přinášíme 7 příznaků, které vás včas varují.

1.  Únava a nedostatek energie

Nedostatek energie a častá únava je příznakem toho, že máte příliš mnoho cukru v těle. Cukr zvýší vaši energetickou hladinu, ale pouze na krátkou dobu. Poté se budete cítit vyšťaveni.

 

2.  Časté infekce, chřipka a nachlazení

Imunitní systém je oslaben příliš velkým množstvím cukru, a díky tomu je vaše tělo více náchylné k infekcím, nachlazení a chřipce. Naštěstí může být vše vyřešeno tím, že snížíte svůj denní příjem cukru.

3.  Otupělost po jídle

Otupělost po jídle je nejčastějším projevem předávkování cukrem. Vysoká spotřeba cukru může zvýšit hladinu cukru v krvi okamžitě, ale klesne krátce poté, což má za následek otupění mozku a další kognitivní problémy.

4.   Chuť na cukr

Pokud máte časté chutě na cukr a sacharidy, poté jste „narkoman“. Cukr je vysoce návykový a někteří odborníci ho přirovnávají ke kokainu.

5.   Přibývání na váze

Přibývání na váze je nejhorší estetický problém s předávkováním cukrem. Čím více cukru jíte, tím více kalorií získáte. Cukr stimuluje produkci inzulínu, který transportuje látku do buněk a orgánu, kde ji převede na energii. Konzumace vysokých dávek cukru uvolní do těla velké množství inzulínu, což vede k cukrovce a přibývání na váze. Tím se zvyšuje riziko obezity a dalších kardiovaskulárních problémů.

6.   Nic nechutná tak sladce jako napoprvé

Naše chuťové pohárky si zvyknou na určitou úroveň cukru, takže častěji toužíte po sladkých potravinách a zvyšujete úroveň cukru v krvi. Tím, že snížíte svůj příjem cukru, půjde míra tolerance cukru dolů. Postupem času si zvyknete na menší a menší dávky cukru, až nakonec zjistíte, že jsou některé potraviny až příliš sladké.

7.   Problémy s pletí a tmavé kruhy pod očima

Cukr je zánětlivá látka, která způsobuje vážné kožní problémy, jako je akné, ekzém nebo vyrážka. Snížením a omezením příjmu cukru budete schopni tyto problémy zastavit a vaše pleť bude jemnější a čistší. Velké množství cukru způsobuje i tmavé kruhy pod očima.

Pokud se trápíte s jedním z výše uvedených příznaků, je zapotřebí okamžitě snížit příjem cukru. Nepoškozujte si tělo a udržujte se v kondici. Příliš mnoho cukru vás časem zabije.

Sem prosím pište

Návštěvní kniha
zimní 2.jpg
Ikona
ikona%20bol2[1].jpg
záda2.jpg




 

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

OBLÍBENÉ ODKAZY

 

Seniorka a děti 


 

ikona Jirka samota.gif
honzík.gif
jarunka137.gif
pro tebe.png
děda humor1.jpg
Jos Vande Ghinste
seniorky a sport.jpg
objetíčko.jpg
zuby.jpg
arthritis-1-375x195.jpg
pohyb 1.jpg
banner bol2.jpg
hezké ráno.jpg
                        

Přeji radost, smích, lásku a něhu, pytel peněz, zásobu zdraví, ať tě každý den i mé tipy moc baví.


 
               

KRÁSNÉ DNY

KRÁSNÉ DNY

Vychytávky na bolístky, našli jste ty své?

Stránky webu v prohlížeči Mozilla Firefox byly založeny 21. ledna 2013  a jsou pro vás průběžně aktualizovány.

 

 

 

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one